Posted on

Telkens wanneer we de term ‘Onderwijs’ tegenkomen, hebben we altijd een beeld van een klaslokaal in onze geest – een beeld van een leraar of een docent voor een groep studenten in een klaslokaal. Of als deze foto zwart-wit is, zou er een lichte overgang zijn. De karakters zouden hetzelfde blijven, behalve het klaslokaal – het klassieke oude klaslokaal onder de boom, in een gezonde natuurlijke omgeving waar studenten elk stukje kennis met een koud briesje grijpen. De laatste tijd zijn zowel de personages als de klaslokalen gevorderd. Of het nu hun maniertjes, hun gedrag, hun stijl enz. zijn. De interactie tussen de studenten en docenten is waarschijnlijk een van de meest interessante chemieën die we tegenkomen. Maar wat als ze gescheiden zijn? Wat als de bron van onderwijs en de leerling gescheiden zijn? Heel moeilijk te verteren… het beeld in onze geest wordt vervormd, krijgt een verkeerde vorm. Maar wat als het idee van onderwijs nog steeds wordt behouden, waarbij de leerling en de bron van het onderwijs worden gescheiden? op een afstand?

Dit is het concept van afstandsonderwijs dat naar voren komt als een doorbraak om het probleem van afstand te overwinnen. Dus wat als de student in India is en onderwijs moet krijgen uit Australië, of zeg maar Rusland? Of het nu om welk onderwijsgebied dan ook gaat, het bestrijkt dat allemaal. Het is een geavanceerde vorm van onderwijs die sinds de 17e eeuw in de praktijk wordt toegepast.

Soorten afstandsonderwijs:

Deze geavanceerde vorm van onderwijs is onderverdeeld in twee categorieën:
Synchroon- Zoals het woord al doet vermoeden, moet deze categorie worden gesynchroniseerd tussen de studenten en de onderwijsaanbieder. Beiden moeten tegelijkertijd aanwezig zijn om een ​​soepele en gemakkelijke werking van de synchrone vorm van afstandsonderwijs te bieden. Voorbeelden van deze technologie zijn videoconferenties en webconferenties.

Asynchroon-
Er hoeft geen synchronisatie te zijn tussen de studenten en de onderwijsaanbieder. Dit systeem kent geen enkele tijdsdruk en vergemakkelijkt zo een gemakkelijke en vlotte werking voor individuen. Prikborden, e-mail, video, gedrukt materiaal, audio-opnamen en voicemails zijn voorbeelden van asynchroon onderwijs op afstand.

Hoewel deze technologie om implementatieredenen misschien moeilijk klinkt, heeft ze een nieuwe maatstaf voor onderwijsnormen vastgesteld. Mensen die ver verwijderd zijn van verschillende instellingen, universiteiten kunnen gebruik maken van de beste kennis en met hen geassocieerd worden. Het heeft geen grenzen gelaten voor het onderwijs. Als iemand uit elke hoek van de wereld wil leren, kan hij dat zeker.

Leave a Reply

Your email address will not be published.